Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

donderdag 12 maart 2015

Inzet Netwerkfeedbackkaart

Dag Corleen :)

Zoals je misschien weet ben ik nu bezig met het laatste leerarrangement van mijn studie. Het thema is de maatschappelijke context van het onderwijs. Het geheel is gevormd als een game waarmee me XP's kunnen scoren en zo hoog in de ranking te komen. Ik kan ook XP's verdienen door feedback te vragen aan mensen uit mijn netwerk. Nou, jij als reeds gediplomeerd (oh jaloers ;) ) MLI-er weet alles van de kracht van feedback! En dat jij tot mijn netwerk behoort, kan ik wel aantonen door jouw bijdrage aan mijn duoblog 2beJAMmed over jouw MLI-onderzoek.

Zou jij mijn SWOT-analyse van feedback willen voorzien? De feedback kan je onder dit blogbericht of onder de post van Quest 3 plaatsen.

Ik zal even de opdracht toelichten:

Op basis van onderwijstrends heeft mijn leerteam gekozen voor de trend nieuwe media en daarbij voor de toekomstscenario's die wij moesten formuleren gekozen voor de drijvende assen: plaatsafhankelijk versus plaatsonafhankelijk onderwijs en lerende aan het stuur tegenover docent aan het stuur. Ik moest vervolgens voor mijn onderwijssector op basis hiervan de
4 toekomstscenario's schetsen. Hiervan moesten we als leerteam 1 scenario kiezen die we op de challenge day op 20 april moeten presenteren. Wij hebben gekozen voor plaatsafhankelijk en student aan het stuur. Voor dit scenario moest ik de kansen en bedreigen voor mijn eigen organisatie beschrijven. Dat heb ik nu gedaan, zie http://joule4jou.blogspot.nl/2015/03/quest-3-swot.html 

De criteria voor deze quest zijn:

  • beschrijving 3 elementen per SWOT-categorie
  • beschrijving van samenhang tussen de verschillende SWOT-categorieën

Duzzz Corleen, mijn vraag aan jou is of ik dit volgens deze criteria hebben gedaan. En of je verbeterpunten voor me hebt. Ik moet deze opdracht maandag inleveren. Heb je hier tijd voor? Zou wel geweldig leuk zijn! Het gaat me helemaal niet om de XP's maar meer om te leren van jou als afgestudeerde MLI-er :)

Groeten,
Judith

2 opmerkingen:

  1. Ha Judith, Tjonge wat hebben jullie in mijn ogen al veel werk verzet! Het ziet er al heel inspirerend uit. Je vraagt me om feedback te geven op je SWOT analyse. Conform het eerste criterium zie ik per SWOT categorie netjes 3 elementen. Hoe ben je hiertoe gekomen? Moest je kiezen? Ik begrijp wat je bij alle vier de categorieën wat je bedoelt, al moest ik wel even verder lezen over wat je zwak vindt aan: 'uitgangspunt is controleerbare output'. Ik las bijvoorbeeld ook het artikel in de Correspondent van Johannes Visser:Hoe-efficientie-het-risico-uit-het-onderwijs-haalt. (kan ik hier ook doorlinken?). Interessant! Bij sterk: hebben vakdocenten volgens jou ook een Growth mindset (Dweck) nodig? En wat bedoel je precies met: betrokken bij innovatieve ontwikkelingen, wat is daar volgens jou voor nodig? Wat betreft de samenhang tussen de categorieën:kun je de kansen ook scherper afzetten t.o.v. zwak? Persoonlijk zou ik graag dit scenario naar voren halen..2020? ;-). En tot slot: hoe zie jij de theorie van Deci en Ryan (competentie, autonomie en verbinding) in relatie tot je toekomstscenario voor het onderwijs? Maar daarover heb je vast al veel geblogd. Ik ben erg benieuwd of ik mijn fb duidelijk heb overgebracht.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Coleen,
    Nogmaals superbedankt voor je tijd voor deze feedback *appreciated*
    Om jouw vragen te beantwoorden:
    * Nee die elementen moest ik zelf bedenken.
    * Idd die 'controleerbare output' komt uit de correspondent. Ik zal dit anders verwoorden zodat duidelijker wordt.
    * Dweck ... ja natuurlijk hebben docenten een growth mindset nodig! Is dat niet in elke verandertraject wenselijk? Maar ik kan dat nu niet als sterk element benoemen van de hele Zuyd-organisatie. Misschien is dat eerder een bedreiging?
    * jouw tip mbt de samenhang neem ik mee. Moet ik even over nadenken.
    In alles wat ik voor deze MLI produceer zij Deci en Ryan mijn drijfveren :) In mijn visie draait het hier om bij (levenlang) leren. Voor mij is dat zo vanzelfsprekend dat ik het niet meer benoem ;) Ik zal eens kijken hoe ik dat kan verwerken in de toelichting op mijn SWOT.
    Bedankt voor je duidelijke (!) feedback!
    Groeten, Judith

    BeantwoordenVerwijderen