Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

maandag 24 maart 2014

Ideeën van mogelijk herontwerp

Het tijd- en plaatsonafhankelijk leren met open en online materiaal zijn uitgangspunt van het curriculum van de faculteit ICT. Binnen het innovatieproject van faculteit ICT wordt onderzocht of een MOOC (Massive Open Online Course) en OER (Open Educational Resources) een meerwaarde voor hun onderwijs kan zijn. De nog te ontwerpen minor Gaming zal volgens deze uitgangspunten worden ontworpen. Tevens zal een framework ontwikkeld worden om huidige onderwijseenheden te toetsen aan de uitgangspunten open en online. De activiteiten voor de minor Gaming zal volgens het five stage model van Gilly Salmon (trapmodel) opgezet worden. De e-tivities hebben tot doel een klimaat te creëren om samenwerken te bevorderen waardoor beter kennis gedeeld wordt.

De onderstaande 6 punten heb ik hiermee volgens mij ondervangen.

A. Assessment criteria (bijv. out-of-the box genoeg?)
B. Juiste kerndoelen/leerdoelen gekozen? Andere keuze beter?
C. Haalbaar ontwerp? (in tijd ontwerper, in implementatie)
D. Integraal onderwijs? (Nog te vakgericht?)
E. Flow onderwijs? (motiverend?)
F. Strokend met curriculum analyse? (Hou je voldoende focus met wat de school/bedrijf nodig heeft)

Let's go!



De prestatie-indicatoren voor dit leerarrangement zijn:
2.1. Je past actuele kennis op het gebied van Leren & Innoveren op voldoende wijze toe; en je hebt voldoende kennis van en inzicht in relevante concepten,ideeën en onderwerpen;
2.2.Je levert een voldoende actieve bijdrage aan de ontwikkeling van een gemeenschappelijke visie op leren en didactiek binnen de eigen onderwijsinstelling brengt voldoende (verbeter)voorstellen in en kan voldoende aangeven waarin zijn visie verschilt van die van anderen
2.4. Je toont voldoende analytisch vermogen, combineert op voldoende beargumenteerde wijze inzichten uit verschillende leerpsychologische theorieën, empirie en goede praktijkvoorbeelden en vertaalt deze voldoende naar concrete mogelijkheden voor onderwijsontwikkeling binnen de eigen onderwijsinstelling;
 2.5. Je geeft –binnen de door het management gestelde kaders – op voldoende professionele wijze vorm en richting aan onderwijsontwikkeling;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten