Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

maandag 24 februari 2014

Carpe Diem


Dit weekend heb ik me (weer eens ;) ) ingeschreven voor een MOOC. Via Wilfred Rubens werd ik geattendeerd op de MOOC Carpe Diem Learning Design. Een MOOC die wordt verzorgd door professor Gilly Salmon van de Swinburne University of Technology, en haar collega’s. De MOOC gaat over een methode waarmee je op een snelle manier een effectief leerontwerp kunt maken. Dit past helemaal binnen LA2 Uitdagend Ontwerpen. Tijdens het schrijven van mijn paper over Social Learning was Gilly Salmon al tegengekomen met haar 5 Stages model. Uiteindelijk heb ik dat niet meer verwerkt in mijn paper, wellicht dat ik het nu kan inzetten.
De MOOC start 10 maart en duurt 6 weken met een studielast van 3 tot 4 uur. Ik hoop die tijd ervoor vrij te maken. Ik vermoed er veel te kunnen leren.

In de film Dead Poets Society met Robin Williams als de geweldige docent die zijn leerlingen uitdaagde vrijdenkers te worden is Carpe Diem ook het centrale thema.


Studenten uitdagen tot kritische denkers, dat zou ook mijn uitgangspunt zijn bij het ontwerpen van onderwijs. Een uitdaging? Seize the day ofwel pluk de dag!

Dit blog is (wat uitgebreider) ook gepubliceerd op mijn duoblog 2beJAMmed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten